Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-08, 18:04   #18
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ett lavkarbo-seminar, kan det være en idé?

Selve gjennomføringen er en enkel sak bare man har gjort godt nok forarbeid og planlegging.

Her er litt brainstorming fra meg:

Jeg ser for meg at vi da må leie et konferanselokale - kanskje på et hotell? Vi må også ha servering for deltakere og forelesere, og så kommer leie av utstyr i tillegg (som videokanon, mic osv.) Hotellene vet å ta seg betalt for absolutt ALT...

Også må forelesere ha honorar, og det er litt ymse hva som er vanlig. Egentlig burde det være en ære å bli spurt om å holde et foredrag, men det fungerer dessverre ikke slik. Så kommer foreleserne antakeligvis til å måtte behøve hotellrom, og det er det egentlig arrangøren som skal dekke.

Så da kommer spørsmålet opp: Hvem er arrangør? Noen må stå ansvarlig for økonomistyring, påmeldinger, honorering, hotelloppgjør osv. Det hadde kanskje godt an å hatt Lavkarbo.no som arrangør, og de kunne hatt (hvis HP og Summer vil) kontrollen på økonomien rundt et sånt arrangement.
- Eller vi kunne dannet en ny forening (lavkarboens venner, eller no i den duren).

Så må man regne litt på hva et slikt arrangement vil koste og hvor mye deltakeravgiften skal være (skal det være gratis - eller nok til å dekke alle kostnadene?).

I første omgang må en arrangementskomité dannes. Det er komiteen som skal detaljstyre arrangementet.

Så er det alt annet:
- Program må planlegges (fra minutt til minutt)
- Potensielle forelesere må kontaktes
- Ett menneske til å ha all kontakt med hotellet (bestilling av lokalet, bestilling av mat, ha kontroll på hvor mange som skal spise, hva vi behøver av utstyr, holde orden på hotellbookinger til forelesere etc, etc.
- Markedsføring, lage materiell, formidle, kontakte medier, finne ut hvem som bør bli informert om konferansen etc.

- Hvem skal lage programmet (designe)
- Hvem skal åpne konferansen
- Hvem skal være ordstyrer
- Hvem skal være teknisk ansvarlig under konferansen
- Hvem skal ta imot deltakere og forelesere
- Skal det være noe sosialt etter konferansen? I så fall hva og hvor?
- osv, osv.

Det høres kanskje litt mye ut, men det er egentlig ganske overkommerlig hvis det er mange som vil hjelpe til - og jeg tror det er mange her som vil.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat