Tråd: Legebesøk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-08, 18:04   #18
tulla
Medlem

tulla sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Legebesøk??

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare sånn at dere er klar over det, så kan gjerne kolesterolet ha en tendes til å forhøyes noe før det stabiliserer seg, og det er ikke farlig.
Derfor er det viktig å sjekke både LDL (dårlig kolesterol; bør være lavt) HDL (godt kolesterol) og triglyserider

Jeg var hos lege først, men det var fordi jeg var i så dårlig form, så han tok noen prøver og sa jeg måtte kutte ned på raske karbhydrater som sukker og stivelse, resten er historie

Du har ofte fornuftige svar og råd å komme med, har lært mye av dine kommentarer på forumet
Men det du sier om at det ikke er farlig om kolestrolet forhøyes? Mener jeg leste her i et svar til meg at Dr.Torkil anbefalte å legge om fra ketolyse når dette skjedde? Jeg "måtte" i følge fastlegen legge om kosten til lavfett.... Mitt kolestrol har alltid vært flott, etter at jeg gikk over til ketolyse ble det forhøyet opp i 10 med LDL 7,3
Jeg sendte privat melding med spørsmål til Dr.Torkil, men det har jeg aldri fått svar på.
Mener du, at jeg ikke burde hørt på legen, men fortsatt på ketolyse selv om kolestrolet steg så mye?

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat