Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-08, 17:30   #10
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Mye Kcal bør man forbrenne om dagen? Plz svar!

Signerer Albertine helhjertet.
Forskjellige mennesker reagerer ulikt på mat, og de fleste som lever på lavkarbohydratskost slipper å telle kalorier.

Om man feks spiser ketogen kost bruker man fett som brensel, og da er det lite poeng i å telle kalorier. Noen gjør det uansett, man må nesten finne noe som passer for en selv, men å måler "energi inn og energi ut" er virkelig ikke den eneste måten å gå ned i vekt på.
For mennesker med insulinresistens så vil det å telle kalorier være fånyttes, da det er de raske karbohydratene og stivelse som avgjør om man legger på seg, ikke antall kalorier.

For å bruke meg selv som eksempel: Jeg har gått ned nesten 30 kilo, uten å telle en eneste kalori, men ved å være nøye sammensetningen mellom fett, proteiner og antioksidanter, og begrense inntaket av raske karbohydrater.