|
Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Det er sant Enid, men jeg har også en idé om at jeg kanskje mister motet litt dersom det IKKE er noe som jeg ikke kan gjøre noe med som gjør dette.
Jeg husker veldig godt da jeg skulle bli utreda for Cushing/PCO, og det viste seg at jeg ikke hadde det. Jeg tenkte under hele prosessen at da, da er det kanskje ikke utelukkende min feil at jeg er tjukk! Og det ramle litt sammen for meg da jeg ikke hadde noen av delene... Skjønner? Høres kanskje litt dumt ut, men...
Skjønner veldig godt! Har tenkt sånn selv, maaange ganger 
Tenkte sånn da legen sa at jeg ikke er insulinresistent lenger, og jeg likevel hadde gått opp i vekt! "Jammen hva gjør jeg feil da?", sa jeg, og så viste det seg jo likevel at jeg ikke har gjort noe feil, at det var andre faktorer som spilte inn.
Det er jo ikke nødvendigvis "din feil" selv om du ikke har insulinresistens? Kanskje du mangler noe, feks?
Legen sier også at når kroppen har blitt frisk og nærmer seg normal bmi så nekter kroppen å kvitte seg med flere kilo,og for mange så er den siste biten ekstremt vanskelig. For meg er det tydeligvis ekstra viktig med store doser b12 for å gå ned resten, feks.