|
Sv: Flere som starter i morgen?
Opprinnelig lagt inn av Bamsen, her.
Det hadde vært fint om det hadde holdt med å telle karber, ja...så det ikke blir så mye å holde styr på 
Det med antall kalorier per dag er vel egentlig noe jeg bare har plukket opp her og der på ulike TV programmer og artikler i blader, at det er det en voksen ca. skal ligge på. Det stemmer kanskje ikke? 
Hvor mange kalorier man trenger varierer bl.a. med kjønn, alder, aktivitetsnivå, om man skal opp eller ned i vekt eller holde den stabil, hvor mye man veier etc. Så det er nok ingen fasit her. Slik jeg har fortått ketolysekuren er selve poenget der å oppnå en helt spesiell fettforbrenning ved å innta et særlig lavt antall karbohydrater, og nokså mye fett. (Selvsagt må man også ha proteiner). Fett har stor energitetthet, men er samtidig mettende, slik at inntaket begrenser seg selv - man klarer rett og slett ikke overspise (slik man ofte gjøre på et karbohydratrikt kosthold). Man holder seg mett lenger, blodsukkeret blir jevnere og søtsuget/konstant sultfølelse som mange sliter med, forsvinner. Sum a sumarum: Ved kun å telle karber og spise tilstrekkelig med fett, oppnår man høyere fettforbrenning og automatisk et moderat kaloriinntak - man trenger derfor ikke telle kalorier. Må understreke at jeg ikke har prøvd ketolysekuren, men det er slik jeg har forstått den fungerer, i all enkelhet..
|