Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-08, 23:10   #1916
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Ja stress ned litt!
- men jeg hadde forøvrig en prat med lindberge-legen i dag vedrørende kostholdet. Jeg har jo ikke noe søtbehov og sånt, og det er enda mindre nå som jeg ikke spiser mer søtt enn en frukt eller to om dagen. Jeg nevnte at når jeg spiser barene til eurodiett og atkins, så øker søtbehovet mitt. Og de er jo ikke så gode at det er verd det liksom. Legen sa at de har noen diskusjoner vedr eurodiettproduktene og at de er så søte, og at man dermed ikke gjør noe med behovet for søtt som belønning. men at det er greit i fase 1 og 2 som motivasjon.
Men jeg synes det virker veldig strevsomt slik dere har det!
Jeg mener det helt seriøst, jeg spiser heller cc m litt bær, nøtter og kanel, enn en bar eller en sukkerfri sjoolade.
Du har jo skrevet endel om behovet ditt for søtt, Distrea - kanskje det ligger noe der?
Det kan hende jeg banner i kirken her - men jeg skjønner egentlig ikke helt ed-dietten.... I en periode ja, men måned etter måned?
Hvorfor går jeg ned uten ED-produkter, men når jeg lever etter ED-filosofien?
Jeg går ikke fort ned, som jeg skrev over her, 1/2 kg fett i uka, men jeg har god tid.
Hvor lenge skal dere gå i fase 1 og 2?
Har ei venninne som gikk ned masse på ED fase 1 og 2, men orket ikke mer etter 6 mnd - er ikke det altfor lenge å leve på disse produktene?
Jeg bare spør dere, for i mine ører lyder det mye mer riktig med maks to ed-måltider om dagen, og resten ketosevennlig mat.
Lykke til da Distrea!
(Håper ikke jeg fornærmer noen her, det er IKKE meningen, men jeg har lurt lenge på dette)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat