|
Sv: Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?
Litt gammel nå denne tråden men dog, siden jeg går på EasyLife selv:
Easy Life kosterstatter markedsføres ikke som lavkarbo, men som lavkalori; VLCD. Innholdet i posene er så godt som identisk med Nutrilett sin VLCD.
På kurset lærer man at man ved å kun holde seg til tre poser, over seks måltider, på en dag vil man etter kort tid komme i ketose - noe som er målet med "motivasjonsfasen" som går over typisk en måned eller mer avhengig av hvor mye man planlegger å gå ned i vekt. Det skal deretter bli en overgangsfase hvor man introduserer _mer_ mat i tillegg for å spise seg opp og øke forbrenningen jevnt. Til slutt skal man over på tallerkenmodellen.
Det blir også satt opp en treningsplan tilpasset den enkelte, for å komme i bedre form og få opp energibruken noe. De fleste på mitt kurs er i såpass dårlig form at det vil si PACE/kondisjon. I tillegg er det analyse hver uke, og man følger progresjonen til hver enkelt (vekt/vann/fettprosent/energi/generelt åssen man har det etc).
Personlig synes jeg det er helt ok å bruke litt kosterstatter en periode, og jeg ser også at de andre trenger en periode hvor de bryter med gamle matvaner uansett hva de måtte være. Selv vil jeg over i noe ala Atkins eller Lutz, og har begynt å stake ut kursen mot et bedre liv etterpå - dette kurset er bare en fase som hjelper meg å få rutine på trening og kosthold, noe som har vært et komplett kaos tidligere.
Pulveret i seg selv er liten del av et stort puslespill, det er livsstilsendring man går på kurs for. Jeg trenger hjelp til å etablere rutiner på trening, kosthold, og ikke minst postiv tenkning. Det samme gjelder alle de andre jeg går sammen med (enten de vet det eller ei ).
My 2 cents: som ernæringsvei er EasyLife ikke no spesielt å skryte av men det funker - som et spark bak til å gjøre noe med livet sitt er det supert, men _vilje_ til å endre deg må du ha fra før.
|