Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-08, 16:56   #80
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Hvor bestille Atkins-produkter billigst på nett?

Ja, nå har jeg også skrevet brev. Hadde tenkt å ta meg den frihet å bare kopiere brevet til Calvin, men fikk av en eller annen grunn ikke limt det inn i mailprogrammet, så jeg måtte skrive mitt eget. Dog skrev jeg jo mye av det samme som deg da, Calvin - takk for at du la det inn her

Her er mitt brev:

Til Postens Godssenter.

Jeg mottok i dag et brev som sa at min bestilling fra USA (referansenr KU008447562NO) har ankommet, men vil bli returnert fordi den inneholder legemidler som ikke er tillatt innført til privat bruk. Dette er hva jeg bestilte:
Tortillas
Pitabrød
Sjokoladebarer
Kornblandinger
Kakaosmør
Inulin (et fruktosefiber)

Klassifiseres virkelig noe av dette som legemidler?

Kan jeg ikke bestille mat fra USA overhodet? Har sett på forskriften om legemiddelklassifisering, og jeg tror ikke det finnes en matvare man kan bestille, som ikke inneholder et eller annet på den lista. Har fått inntrykk av at det kan være riboflavin og niacin i sjokoladebarene som er problemet. Det er alminnelige B-vitaminer som det er helt normalt å tilsette alskens mat, både her i Norge og i land rundt om i verden. Ser at alle andre vitaminer og mineraler også er på legemiddellisten, og det utelukker så godt som enhver tilgjengelig matvare der ute.
På lista står det forøvrig følgende definisjon av legemiddel:
Med legemidler forstås stoffer, droger eller preparater som er bestemt til eller utgis for å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.
Ikke noe av det jeg bestilte går under denne kategorien, jeg bestilte bare ganske alminnelige matvarer.

Jeg ble anbefalt å bestille fra USA på en nettside for mennesker i samme situasjon som meg. Der er det flere som bestiller i kvanta som må fortolles, og mange som har bestilt flere ganger og de har aldri opplevd noe lignende, selv om de har bestilt akkurat det samme som meg, fra samme nettside i USA. Har de bare vært usedvanlig heldige som har fått pakkene sine uten problemer?
Vil gjerne at dere ser på min pakke igjen, og vurderer hvorvidt det kan være gjort en feil her.

Jeg vil gjerne ha en snarlig tilbakemelding på dette, da pakken er ment å returneres i begynnelsen av juni, og jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kan få matvarene mine.

Med vennlig hilsen
Alyssa

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat