Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-08, 14:47   #12
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Ketose og graviditet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skrev "som regel", og du tror vel ikke jeg snakket om normal vektøkning i svangerskapet? Selv barn vet at man skal legge på seg i svangerskapet om man er normalvektig fra før av (er man overvektig kan man fint gå ned i vekt eller holde vekten), jeg snakker om SVÆR vektøkning. Jeg har venninner som har gått opp 30-40 kg i svangerskapene sine, det kaller jeg ikke en normal vektøkning, og de kiloene har IKKE kommet pga. et normalt kosthold, tvert imot.

Det var da svært da Ja, selvsagt kan man gå ned også, og er man overvektig trenger man gjerne ikke et ekstra lager til ammingen, men like fullt er det en del som går opp MYE selv med sunt kosthold. At mange legger på seg unødig mye fordi de tillater seg altfor mange utskeielser, er en annen sak Jeg har også venninner som har gått opp 30 kg (jeg var ikke så langt unna selv), og ingen av oss var så voldsomt usunne. Visst kan man ta sine forholdsregler, men det er ingen garanti mot vektøkning. Men om man er veldig bevisst på å holde seg aktiv kan man sikkert unngå en del unødige kilo.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat