Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-08, 12:26   #11
Pc-snuppa
Medlem

Pc-snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 54
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Enda en brødoppskrift

Jeg forstår virkelig ikke at det skal være null karb i KNUSTE linfrø! Det er jo et frø=fiber, får det ikke til å stemme i mitt hode for det vil jo gi en blodsukkerstigning, selv om den ikke er like stor som hvitt hvetemel så vil den jo påvirke blodsukkeret litt. Synes det er rart jeg gitt, når mat på data sier det skal være null karb i knuste frø. Tviler ikke på at den viser det, men får ikke det at det er null til å stemme i mitt hode, i allefall... For oss hvor hver eneste gram karbo teller (jeg har stor metabolsk motstand så jeg MÅ holde meg lavt HELE tiden ellers så legger jeg meg på meg), er det veldig viktig og ha riktig info. Jeg teller linfrø som 13 karbo pr. 100 gr og da har det gått bra. Men ettersom knuste linfrø ikke passerer ufordøyd gjennom systemet kan det da ikke regnes som 0. Jaja, okkesom, jeg fortsetter og inkludere karb i linfrø og da føler jeg meg sikker og unngår problemer. Med en hard insulinresistens MÅ jeg bare være forsiktig desverre. Men ikke sikkert det er så farlig for dem som ikke trenger og være SÅ nøye med tellinga (f.eks Linbergstyle eller vedvarende Atkins)
Jaja, vi er alle forskjellige og reagerer forskjellig på forskjellige ting...

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat