Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-08, 10:45   #17
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb, her.

Det høres i grunnen ikke ut som lavkarbo er noe for deg hvis du ikke tåler hverken egg, mye proteiner eller fett.. Kan i alle fall bli litt vanskelig da.

Det med de enorme mengdene er jo nettopp noe av problemet når man spiser såkalt normalt. Mye karbohydrater gjør deg fort sulten/sugen igjen. Jeg var værste skapsnokeren om kvelden tidligere, men etter at jeg la om kostholdet finner du meg svært sjelden på kjøkkenet for å lete etter "noe godt" etter at jeg har spist middag.

Både tørket frukt og havregrøt har jo masse karbohydrater. Skjønner ikke helt om du forsøker å spise lavkarbo eller om du bare vurderer det..

Lykke til uansett hvilken vei du velger!

Jeg er ny her da, men har ikke helt funnet ut hvilken filosofi jeg skal gå for enda. En av grunnene til at jeg er her er nettopp dette enorme suget på kvelden - håpet er at det kanskje forsvinner etter hvert.. Men foreløpig sprekker jeg hver kveld, MÅÅÅ ha sukker liksom.

Vanligvis spiser jeg havregrøt til frokost nr 1 og nr 2 (ja, jeg spiser ofte 2 frokoster), så kan jeg fint spise 2-3 kyllingfileter (med og uten salat/grønnsaker) til lunsj, så spiser jeg ofte myye smoothie laget av banan, avokado eller tofu, bær og linfrø og/el havrekli et par timer før middag, som kan bestå av alt fra 300 gram kjøtt (med eller uten grønnsaker) til enda mer havregrøt. Og så kommer kvelden.. Da er jeg ihjelsulten og kan spise hva som helst - oftest blir det mer smoothie eller havregrøt (jeg elsker den grøten) eller nøtter og tørket frukt. Eller hva jeg måtte ha i skapet..

Jeg vet jo at dette er mye karber, som sagt er jeg ikke kommet skikkelig igang med min nye lavkarbolivvstil ennå.. Og du har helt rett i at det ikke er lett når man er intolerant mot alt mulig. Men jeg "innbiller" meg at dette kan bli bedre med minimalt med sukker/stivelse i kosten. Trenger bare litt hjelp over den første kneiken, og noe snack på kvelden som ikke er stappet av karber frem til suget avtar hadde vært supert..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat