|
Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?
Opprinnelig lagt inn av Nike, her.
Nei, jeg er ikke i ketose, og skal heller ikke det. Så vidt jeg vet anbefales ikke det når man ammer. Eller når man ikke skal ned så mye. (???) Det er primært heller ikke vektreduksjon jeg er ute etter, men føler ikke denne kveldsspisingen er særlig sunn uansett.. Mitt problem er at jeg ikke tåler egg, og for mye proteiner og tungt fordøyelig fett lager krøll i tarmsystemet mitt. Men det er ikke så dumt å lage masse sunn mat på dagen som jeg kan ha klar når kvelden kommer Problemet er ikke nødvendigvis at jeg spiser så fryktelig usunt i betydningen junk og sjokolade, men at det er slike ENORME mengder. Kan fint sette til liv 1 kg nøtteblanding (sånn med tørket frukt) eller 6 pakker havrequick-grøt.. Er rett og slett helt bunnløs! Og når jeg er mett har jeg likevel lyst på noe...
Det høres i grunnen ikke ut som lavkarbo er noe for deg hvis du ikke tåler hverken egg, mye proteiner eller fett.. Kan i alle fall bli litt vanskelig da. 
Det med de enorme mengdene er jo nettopp noe av problemet når man spiser såkalt normalt. Mye karbohydrater gjør deg fort sulten/sugen igjen. Jeg var værste skapsnokeren om kvelden tidligere, men etter at jeg la om kostholdet finner du meg svært sjelden på kjøkkenet for å lete etter "noe godt" etter at jeg har spist middag.
Både tørket frukt og havregrøt har jo masse karbohydrater. Skjønner ikke helt om du forsøker å spise lavkarbo eller om du bare vurderer det.. 
Lykke til uansett hvilken vei du velger!