Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-08, 10:06   #3
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Styrketrening for nybegynner-hjelp søkes

Jeg synes også styrketrening er kjedelig og gjør det unna så raskt som mulig.

Jeg ville ha gått ned på antall repitisjoner og gjort det mer allsidig. 2x6-10 og tørr å løfte tyngre etterhvert. Nå er jeg ingen ekspert på øvelser, men..

Områder:
Legg - tåhev (en fot, evt 2 føtter med belastning), spensthopp
Lår - knebøy, spensthopp, knebøy på en fot av gangen, andre foten fremover eller bakover
Rumpe - det får du gratis i knebøy
Mage - situps i forskjellige varianter og retninger, her kan du drive til du ikke gidder mer for disse musklene er utholdene og skal stabilisere
Rygg - dette får du gratis i knebøy med belastning på nakken, evt kjører du ryggøvelser
Bryst - pushups, på tå, på knærne, evt ligge på rygg og gjøre "benkpress" med frie vekter eller stang
Øvre rygg - stå freoverbøyd med rett rygg og rumpa ut og løft vekter rett opp
skuldre - vekter over hodet, ikke overdriv da dette kan ta hardt på skuldre og du kan overbelaste nakkemuskler og få stive sådanne.

Du kan dele dette opp i 2 og kjøre en dag bein + mage og en dag overkropp + mage. og annenhver dag trening. Etter 4 uker kan du ta i og ikke være redd for å ha tempo, så blir du ferdig og blir litt sliten.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat