Opprinnelig lagt inn av Merete
Føler ikke South beach boka klarer å forklare meg alt jeg vil vite, så da håper jeg kanskje det er noen her som kan hjelpe meg .....
1) Jeg drikker 2-3 kopper te på jobben, men bare frukt te, lovlig/ikke lovlig...?
Du kan drikke te. Det eneste som kan være litt negativt med det, er at du kan venne deg til søtsmaken i evt. suketter - og det er jo søtsuget (og karbo.behovet) du vil bli kvitt, ikke sant? Hvis du føler du ikke klarer å holde deg unna te, synes jeg bare du skal fortsette med det. Du kan evt. kjøpe noen teer i helsekosten, som er uten koffein - fruktteer og grønne teer og krydderteer - de har jo så mye å velge mellom. Så kan du jo variere litt. Hvis du drikker vanlig fruktte fra Lipton/Twinings er det koffein i dem, og grønn te/te uten koffein skal jo være litt bedre. Men, men - kos deg med teen, mener nå jeg.
2) Karbohydratene som står i næringstaballen, er de fratrukket kostfiber, eller skal de trekkes ifra?
3) Siden vi kan spise så mange egg/grønnsaker vi bare vil, skal vi ikke regne karbohydrater på dem da? Følte jeg leste en plass at vi ikke skulle veie, telle o.l.?
Hilsen Merete 
Hvorfor skal du telle karbohydrater på South Beach, Merete?