Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-08, 08:47   #10
smilefjes
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Snack-tips/hva gjør man når SUGET melder seg?

Hm...
Jeg lurer på en ting - er du i ketose egentlig? Det suget der høres ikke helt ketose ut?

(vet ikke om du skal være det heller da, når du ammer, men jeg tar utgangspunkt i at du skal det?)

Prøv med mer mat tidligere på dagen. Den første uka jeg skulle over i ketose spiste jeg noen mengder mat som var egnet til å skremme folk med... (Fire egg til frokost, med pølsebiter og grønnsaker med rømme over, koteletter til lunsj, laks til middag....)

Og jeg ble jo mett... Og jeg gikk jo ned et par kilo den uka også.

Nå etterhvert har kroppen vent seg til å være i ketose, og suget har gitt seg, så nå spiser jeg ikke i nærheten av så mye lenger. Dessuten blir jeg veldig energisk av det kostholdet her, så jeg slokner ikke helt utslitt på sofaen hver kveld heller.

Så - mer mat tidligere på dagen. Og masse proteiner. Spis egg og bacon og grønnsaker til, ha egg og ost og sprøstekt bacon og en boks med salat klart i kjøleskapet når kvelden nærmer seg. Da kan du bare strekke inn hånda og ta ut en neve av fatet når du er sulten og ikke orker å lage mat - og la den usunne, kjappe maten ligge i fred.

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat