Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-08, 14:53   #20
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg sånn nogenlunde riktig?

Når det gjelder lightbrus/saft så er det et faktum at den er verdenskjent som en skikkelig party stopper. Dvs. kjent for å hemme vektnedgang hos mange. Man må selv teste ut hva en tåler.

Det samme gjelder sukkerfritt godteri. Atkins Nutritionals i USA måtte faktisk gå ut og advare mot å spise for mye av barene, for folk la faktisk på seg om de spiste for mye.

Alt kunstig søtet av "mat" eller drikke er med på å vedlikeholde søtsuget og skape ubalanse i blodsukkeret. Det er å bytte ut en avhengighet (til sukker ) med en annen (kunstig søtstoff). Ingen av delene er sunt og bør inntas i så småp mengder som mulig.

Å være i ketose er heller ikke ensbetydende med å forbrenne fett, så uansett hva stix viser eller ikke viser lønner det seg å kjenne etter hva som skjer med kroppen isteden. Noen tåler mer, andre mindre.

Ang. maten til Hedda så syns jeg det er alktfor lite grønnsaker og for mye nøtter og kunstig søtet drikke.