For å være i ketose og gå ned i vekt bør de fleste ligge på 15-20 karber dagen. Og de fleste karbene bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Grønnsakene inneholder masse vitaminer og mineraler som kroppen trenger for å fungere og forbrenne optimalt. Fett må man ha i form av smør/oljer og fete produkter, for at fettforbrenningen skal være optimal. Med erstatningsprodukter mener jeg både barer, pizzaboller, nøtter, cc og syltetøy. Dette kaller jeg erstatningsprodukter fordi de ikke gir kroppen næring i form av vitaminer og mineraler. Med spedd mat mener jeg mat som er spedd med melkeprodukter og stivelse. Rent kjøtt, fisk og fugl er jo toppers Kjøttdeig har Torkil anbefalt, nettopp av den grunn at den inneholder mer fett enn for eksempel karbonadedeig. Vet at det kan være vanskelig når man er mye på farten. Jeg er slik at når jeg lager en del middager (for eks. Tittis hotte kyllingsuppe,himmelsk gryte osv...) så lager jeg mange porsjoner og fryser ned. Kjapt å ta opp og tine Ypperlig til både frokost, lunch og middag