Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-08, 17:04   #12
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien
Question

Sv: Grâddost på induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Kiera, her.

Ja, du kan spise baconsvor, men pass på at det står 0 karbo, så du er sikker på at du får i deg riktig type. Den jeg har heter bacongull.

Det står i atkinsboka at du IKKE behøver å telle kalorier og at du skal spise når du er sulten. Du skal aldri la det gå mer enn 6 våkentimer mellom 2 måltider. Du må ikke få i deg 2400 kcal pr dag. Dette står det ikke noe om noen steder i boka. Derimot står det litt om at de som på fortsatt har vanskelig for å gå ned i vekt (de med sterk insulinresistens) bør på induksjonen kutte salat og spise mer fett.

Personlig henger jeg meg ikke opp i noe annet enn at jeg holder meg under 20 gram karbo pr dag.

Åhh. det var bra å høre - "durer bort til posen min"
Nå bruker jeg riktignok den gammeldagse flesksvoren eller baconsvoren og denne har 0.5 karber pr. 100 gram, men det er ubetydelige mengder da.

Men du, et lite spørsmål. Hvordan gjør du det når du blir sulten utenom de tre hovedmåltidene? I utgangspunktet skal jeg ifølge flere her inne ikke spise mer enn 78-79 gram proteiner for dagen (dette etter 1 gram pr. kg). Skulle jeg holdt meg til dette måtte jeg ha spist bare egg! Men når det blir både egg og bacon til frokost , salat med ost og kylling til lunch, og kjøttdeig med salat eller andre grønnsaker til middag så passerer jeg dette en god del. Så hva kan jeg spise til mellommåltid når jeg er sulten som det er lite proteiner og karber i??

Takker for svar om du eller andre kan gi meg noen gode tips

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat