Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-08, 08:31   #12
Caprifolium
Medlem

Caprifolium sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Caprifolium er ny på veien

Sv: Fersk, og litt skuffa over nedgang

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei hei!
For det første; om du har gått på Atkins induksjon i åtte dager, så har du seks dager igjen, om du følger Atkins da, skal du legge til fem kh i uka i følge en stige, som også ligger her inne (er du så uheldig å ha kjøpt den norske utgaven av Atkins-boka, så mangler du mye elementær info, blant annet denne stigen... )

ja...jeg har den norske boka, og det er flere ting jeg har reagert på, men dette er jo sjokkerende! Takk for at du tar deg tid til så gode, informerende svar.

Induksjonen er en introduksjon, og går du ikke ned noe særlig på den, så hjelper det ikke stort å holde på enda lenger, begynn å legge til med mer grønnsaker, så frø og nøtter, etc. Vedvarendestigen ligger her inne på Atkinsdelen av forumet.

Takk for at du sier det jeg intuitivt har begynt å vurdere de siste dagene, uten helt å gi slipp på intro-fasen enda. Jeg har det med å hive meg litt ekstremt ut i det meste, og har nok i mitt stille sinn lurt på om jeg heller burde gå rett på vedvarende. det er nemlig ikke store endringer som må til i mitt kosthold, og jeg skal også bare ned 5-6 kilo. Jeg ble bare så frista til å sjekke ut dette her med blodsukker, få dette regulert. Og DET har i hvert fall vært bra.

Det er egentlig ikke meninga at man skal drikke alkohol før uke fem i fase to (vedvarende vekttap), men jeg var nok litt slumsete på det. Uansett settes fettforbrenningen på hold den tid det tar å brenne opp alkoholen i kroppen.

Jeg vet... Jeg har nok litt problemer med å kutte helt på alkoholinntak.
Men jeg har i hvert fall nøyd meg med tørr hvitvin, i stedet for min kjære rødvin...

Bare vær tålmodig! Hvor fort du går ned avhenger nok litt med hvor mye du veier, særlig når man tenker på vannet (jfr det Bulldog sier om at jo større man er, jo mere vann kan man samle), men det har også noe med hvor lenge man har hatt de ekstra kiloene. Jo lengre tid man har hatt overvekt, hvor mer tviholder kroppen på sin "vante form". Den gir opp til slutt, bare vær tålmodig, og nyt alle de andre fordelene lavkarbo gir!

Her må jeg spørre; hvis noen gidder bruke mer tid på en vinglete faen,
av det jeg har opplyst angående vekt ca 68 kg, 168 høy), kosthold etc...vil det beste for meg nå være å gå over til type Fedon Lindberg-meny/eller type pre-vedlikeholdsfase?.

(Har boka og praktiserer vanligvis det meste, men har syndet med karber når jeg har hatt lyst)

Og hvordan vil det være for meg å skli forholdsvis rett over på Lindberg igjen, (men uten å skeie ut på karber innimellom)nå etter induksjonen. MÅ det gå mer gradvis?
Sorry at jeg er så vinglete og må ha alt med teskje, men vil ikke gjøre noe galt og jeg føler at en ikke skal kødde med ketose-tilstanden, liksom
Takk til dere som gidder lese og svare

Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat