Sv: Fett: Hvor mye er "nok" fett?
Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.
På ketolysekuren skal 50-75% av dagens energi være fra fett...fortrinnsvis mer fett enn proteiner og karber...men hvor mye...det er jo individuelt.
Ja jeg vet det. Men det som blir så vanskelig er ikke dette med prosentene egentlig. Man kan f. eks spise mat for 1500 kcal (ja vet man ikke teller, men et eksempel) hvorav f. eks 75 energiprosent kommer fra fett. Men man kan jo også spise 3000 kcal hvorav 75 energiprosent kommer fra fett. Og da totalt sett spise for mye slik at man ikke går ned vekt! Hvordan vet man dette da? Jeg har tidligere ligget på rundt 2000 - 2100 kcal. Ifølge normale beregninger nok til å holde vekten. Kanskje skulle jeg istedet ha ligget på rundt 1500 kcal, eller eventuelt 2500 kcal. Hva som passer vet ikke jeg!
Vi skal spise til vi blir passe mett, men ikke stappet. Og spise så mye at vi ikke er sultne. Dette kan jo medføre mye mat og kcal om man liker å spise mye mat da.
Kan man spise så mye man vil så lenge fordelingen er 5/20/75, uansett om det vil tilsvare opp i 3000 kcal pr. dag?
Huff, vanskelig dette her synes jeg....
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
|