|
Sv: Sukkerforbud gir sukkerhunger
Jeg er helt enig med JR.
Jeg har en mann som er vokst opp med å IKKE få spise godteri annen enn på lørdagen og om han ikke spiste opp godtet før han la seg hadde foreldrene spist det opp innen han våknet på søndagen. Han sliter veldig med å begrense seg når det står en skål med snop foran ham. Dypt inni ham sitter det etellerannet som forteller ham at han *må spise mens det er der*
Selv er jeg vokst opp med at det alltid er godteri osv tilgjengelig... og har ingen problemer med å ha snop liggende i huset. En sjokolade i skapet roper ikke på meg slik som den gjør med mannen min. En skål med smågodt på benken kan bli stående til det blir gammelt og må kastes.
Jeg oppdrar barna til det samme...og jobber iherdig med å oppdra mannen på nytt. Mine barn bryr seg ikke om godteri og snacks. Det er ingenting spesiellt med det. Ikke engang lørdagsgodt blir spist opp. De velger helst frukt og grønt.
Når barn av venninner osv kommer innom må jeg gjemme unna det som evnt. står fremme fordi de kaster seg over det og sluker det unna på 5 sekunder.
Blir jo litt fristet til å dra frem litt Bibel-historie her; all frukt i hagen kan dere spise, men IKKE spis eplet.... og hva var det de spiste? 
|