|
Sv: Vurderer å snart gå over på generell lavkarbo
Hei!
Jeg har gått fra ketolyse til generell lavkarbo, mannen er fortsatt på ketolyse da det funker bra for ham. Jeg har lagt meg til en ganske "kjedelig" meny, men det smaker meg veldig godt, og så lenge jeg ikke er lei og fortsatt går ned 0,5-1 kg i uka fortsetter jeg. (noe jeg ikke gjorde på ketolyse, 3 kg på 10 uker)
Jeg har fått dilla på Wasa fiber plus knekkebrød. Jeg synes rugsprø og fiber-rik og de der er så tørre og små, og rugsprø i tillegg litt sure... Men fiber plus smaker veldig godt med stort sett alt mulig lavkarbo-pålegg Jeg spiser mellom 50 og 70 g karber om dagen nå, og det er faktisk ganske mye når man er vant til ketolyse. Har kuttet drastisk på fettet til frokost og lunch, da jeg spiser ketolysemiddag sammen med mannen, og prøver å telle kalorier i tillegg... Kavli har en lettost med 3 g karber og 3 g fett pr 100 g.. den er GOD! Litt sånn ost på knekkebrød, med kalkunfillet eller annet magert pålegg på.. mmmm Synnøve ekstra mager ost... God og mager leverpostei.. osv. 3 knekkebrød til frokost, 4 til lunch, og 2 kl 16 (vi spiser sen middag)
Så kort fortalt: ketolyse-mat med mindre fett og mer knekkebrød Og så kan man unne seg en gulrot eller noe i ny og ne, og det er litt lettere hvis man skal spise hos andre eller ute, kan bare la potetene ligge, trenger ikke ta det såå nøye hva som er i sausen osv...
Ketolyse er genialt så lenge det virker, mindre å tenke på.. Men man må finne det som passer for seg!
|