Tråd: Ketolysekuren
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-05, 18:46   #29
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Ketolysekuren Fett typer

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Takker for grundig svar, men spør om en ting til.
Hvilke typer fett anbefaler du og i hvilke mengder?

Hei Kristian
Alle de første 40 som gikk på ketolysekuren fikk lavere totalkolesterol, høyere HDL kolesterol og lavere LDL-kolesterol , altså bedring av blodfettene uansett hvilke fettstoffer de spiste. Det er glucose som gjør fett farlig. ( diabetikere med høyt blodsukker har nesten alltid uheldig lipidprofil ) HUSK ketolysekuren er en kur- ikke et kosthold for evig.!
2 kursdeltakere som unnlot daglig inntak av salat/grønnsaker hadde en liten stigning i kolesterolinnholdet.
Når det er sagt, anbefaler jeg rapsolje til steking, evt klarnet smør. Olivenolje eller valmøtteolje til salat. Vi har hatt ett tiår med fokus på fett. Nå blir det et tiår med fokus på karbohydrater. og skal jeg gjette blir vitaminer og mineraler det neste som kommer. ( dette ble en kraftig digresjon)
Mengden av fett er ikke så farlig, men noe må man ha! for å vedlikeholde ketosen.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat