Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-04, 21:19   #4
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mokia

Betyr det at man helst bør trene masse ved siden av? Om man ikke trener aktivt, vil det da gjøre at man får mer fett på kroppen, siden musker ikke bygges? Jeg har per idag nemlig ikke anledning til å trene aktivt på helsestudio etc, så her vil treningen bestå av gåturer og kanskje litt situps, etc. Vil det være tilstrekkelig?

Du bygger muskler fordi du tilfører kroppen din nødvendige proteiner - byggesteiner. Du trenger ikke trene mer enn nå, men fysisk aktivitet er alltid bra! Det er faktisk mulig å bygge muskler uten å måtte trene på disse diettene!

Om du skal lese deg inn på begge diettene så vil jeg anbefale deg å lese "Atkins for Life", ikke Slankerevolosjonen (fordi du bare har noen få kilo å ta av). Den engelske er riktig, den norske har en del mangler så den må leses kritisk...

Jeg valgte Atkins fordi jeg hadde mange kilo å ta av - 25kg. Og fordi Atkins er strengere enn Linberg, og liberal på mat jeg liker. Jeg får meg liksom ikke til å steke eggerøre av 2 hviter og en plomme, lage mager mat for så å tilføre 2ss olivenolje osv. Nå har jeg misforstått Linberg endel, men det er fortsatt dette jeg leser i boka...

Jeg er en karbojunkie, jeg trenger å holde en streng linje som samtidig åpner for et helt spekter matvarer som jeg faktisk er mer glad i enn sukker! Masse ost, kjøtt, egg, fett, fløte, SETERrømme, avocado og grønnsaker, frukt i passelige mengder! Jeg liker faktisk ikke poteter lengre!

Når det gjelder hva som er lettvint mat så kommer jo det helt an på hva du liker det, hva du er vant med... Det går kjappere å lage en omelett enn å steke en pizza... Og tenk all den tiden en sparer når en ikke trenger å VENTE på potetene! Men det blir hva du gjør det til... Atkins mat er sunn fast-food, og ikke minst Gourmet mat!

Noen matpakke forslag: Kyllinglår/vinger, salat med egg/ost/tunfisk, rekesalat med masse majones (hjemmelaget er best), nøtter...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat