Håper det går bedre og bedre hos dere, Guro! Det er så stusslig med syke barn... Jeg har vært uten matlyst hele tiden mens jeg har vært syk, og nesten bare levd på frukt og yoghurt en hel uke... (ja, jeg vet at jeg IKKE er et barn... ). Men jeg har ALLTID lyst på lett mat når jeg er syk og masse drikke. Alltid frukt og farris, eplejuice. Ofte yoghurt og annen "lettspydd" mat . Etter døgnet med oppkast syntes jeg at vannet smakte søtt , og ville bare drikke farris. Sikkert mangel på salter i kroppen og det at jeg var uttørket som gjorde at jeg trengte noe salt. Kanskje derfor mange som spiser saltpastiller etter oppkastsjauer også...? Jeg tror vi har et instinkt som sier hva vi bør spise når vi er syke. Frukt inneholder lettopptakelig og lettfordøyelig ( spist alene) næring og kanskje det er derfor jeg har lyst på det. For i det hele tatt å få i meg mat, spiser jeg stort sett det jeg orker å spise. Og jeg tror barn har beholdt mye mer av instinktet sitt for hva de behøver av næringsstoffer når de er syke. Så lenge man tilbyr dem alt man kan tenke av sunn mat og ikke godteri, tror jeg de bør få det. Men spørsmålet Guro, gikk kanskje ut på at hun ikke hadde LYST på noe som helst og at du måtte finne på noe...?