Hei Mokia !
Det aller aller beste rådet jeg kan gi deg, er å lese bøkene først. Det er så vannvittig mye viktig informasjon du går glipp av både når det gjeldet Atkins og Linberg ... om du ikke leser boka før du begynner.
Da har du også et godt utgangspunkt for å finne ut hvilken som passer deg best av de to. De har sine likheter, men er ganske forskjellige også. Jeg har foreldre som går på Lindberg (de har gått kurs og), - og de kan ikke skjønne hvordan jeg klarer å gå på Atkins....... Jeg på min side liker ikke halvparten av det den maten de (foreldrene) lager på Lindberg, men fordi jeg har lest boka skjønner jeg at det er flere måter å gjøre det på. Det finnes annen mat enn linser og det de lager på Lindberg !! Uansett hvilken man velger er det mye mye sunnere enn å spise masse karber !
Ved å lese bøkene vil du skjønne hvorfor og hvordan, tror nok mange har fått a-ha følelser ved å lese boka etterpå. I et annet forum var det ei som ikke skjønte hvorfor hun ikke tok av. Hun hadde jo bare spist kjøtt og egg og ingen karber !! Hadde jo gjort alt riktig ! Man SKAL spiser karber ! Noen svarte hun burde spise grønnsaker også, - det er ganske viktig på Atkins..... Joda, jenta svarte tilbake at nå spiste hun det og, masse gulerøtter og mais, nam nam ! Det var bare det da, at gulerøtter og mais er fulle av stivelse og på Atkins skulle hun ha ventet til "vedvarende" før hun rørte disse grønnsakene. En karbohydrat er ikke bare en karbohydrat !!
Det er så mye man "tror" fordi man har hørt, -og kanskje lest litt her og der. Har du lest bøkene stiller du så mye sterkere og har mye større forutsetning for å lykkes !
Uansett hva du velger - LYKKE TIL !!