Jeg kjøper også nesten alle kosttilskudd i Sverige. Ble overasket da jeg så at de solgte Mivi total i Norge, men så leste jeg på etiketten... Lureri!
En type antioksidant som man ikke får kjøpt her i Norge, men som likevel er den aller aller viktigste vi kan få i oss, heter "r lipoic acid" ("r"en er meget viktig).
Jeg vil anbefale alle som er interessert i sin egen helse å gå ut på nettet og slå inn "r lipoic acid acetyl l carnitine".
R lipoic acid er nesten umulig å få tak i i Sverige også. (Jeg klarte å få tigget til meg en boks sist jeg var der, men de kunne ikke garantere at de kunne skaffe mer. Dyrt var det også). Jeg sendte også en bestilling med en dame som var i New York for en mnd. siden, men hun fikk ikke tak i det!
Faktisk finnes det en norsk butikk på nettet som reklamerer med "r lipoic acid" til en meget rimelig pris og jeg har bestilt av dem for leeenge siden. De har bekreftet bestillingen, men....
"Acetyl l carnitine" derimot har de på "Helsokostbolaget" på Svinesund. Pass på at du ikke forveksler det med "l carnitine"
En liten advarsel: Bruk helst ikke acetyl l carnitine uten samtidig å ta r lipoic acid. Kan være uheldig på lang sikt.
Hilsen Catmagic.
|