|
Sv: Flere nye på Skaldemann?
Hei,
Ny jeg og. Startet prosessen 4. April med å bestille boka og samtidig kutte ut pasta/poteter og brød.
Har lest nesten hele boka og lest mye på forumet her. Føler at jeg har relativt god oversikt over prinsippene men har et spørsmål som jeg også har diskutert med en kollega:
Hva skjer med fettet man inntar i løpet av et døgn hvis engergimengden inn overstiger det man forbrenner på 1 døgn. Dvs blir det lagret eller kommer det ut på annen måte. Regner med at kroppen kun kan forbrenne en viss mengde pr. døgn uten at man får unaturlig høy kroppstemperatur eller lignende.
Ser det er mange svarevillige og tydeligvis kunnskapsrike deltakere her så jeg håper på et svar jeg kan ta med tilbake til min kollega.
Litt om meg selv:
Startet 4. April med ca. 113kg og bør vel sette med 80 som et mål men føler at allerede ved 90 har seiret.
Har ikke hatt noen seriøse forsøk på å gå ned i vekt tidligere men Diabetes II og det at medisinene fikk meg til å gå opp 5 kg relativt raskt fikk meg til å endelig ta en besluttning.
Skulle gjerne også diskutert litt blodsukker med noen som har erfaring med dette. Har målt en del siste uken samtidig som jeg har trappet ned medisineringen men føler at blodsukkeret ikke går nok ned i forhold til hvor mye karbohydrater jeg har redusert med.
Hilsen
Geir
|