Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-08, 12:48   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Überdigg kyllingform!

Kyllingform (inspirert av litt av hvert, men så og si egenkomponert forsåvidt)

Dette lagde jeg til meg og ei venninne i går, hun spiste til hun nesten sprakk og krevde oppskriften!! SINNSYKT GODT!

-To store kyllingfileter
-En neve champignon
-En halv søt paprika/rød paprika
-En liten gul løk
-Smør

Saus:
-En boks kremfløte
-En pakke philadelfia original

Krydder:
-Salt og pepper
-Timian (viktig at det er timian! The magic chicken seasoning )
-Chillipulver, ca en kvart ts (eventuelt hakka fersk chilli, da ca en halv)

Sett stekeovnen på ca 180 gr
Hakk opp og stek champignon, løk og paprika i smør sammen med chillipulveret (ev. fersk chilli), og sleng det i en form.
Krydre kyllingfiletene med salt, pepper og timian på begge sider, og stek i smør på meduim varme til de er gjennomstekte, og legg dem i formen.
Kok opp kremfløten og bland i philadelfiaosten (kjekt om den er romtemperert), og rør den inn og la den koke på lav varme til den begynner å tykne. Smak til med salt og pepper.
Hell over forma, putt i stekeovnen, og la stå i ca 20-30 minutter. (Når fettet så vidt begynner å piple opp, så er det ferdig).

Nyyyyt! Rødvin til dette gjør det til et komplett supermåltid!
Beste jeg har smakt på leeenge

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat