Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-05, 18:51   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du har riktig bok !!!
- så du kan stole 100 % at det som står i dne er korrekt. Jeg har oversett majonesen der ja ! Med liberally i den engelske utgaven tyder jeg det slik at du ikke behøver å veie/måle de varene som nevnes og at du kan innta dem innen rimelighetens grenser. Hvis du følger filosofien riktig betyr det at du allikevel ikke klarer å spise så vannvittig mye av det at det blir FOR mye, om du skjønner hva jeg mener.

Men vær OBS på at norsk Mills ikke er det samme som amerikansk majones. Majonesen de fleste bruker der er Hellmans Real Mayo. Den bruker jeg også... Den tåler varme mye mye bedre enn f.eks. Mills (som er full av allerede varmebehandlet fett). (Har noen knallgode oppskrifter for vedvarende !!) På det amerikanske forumet påstås det at Hellmanns er laget av kaldpressede oljer. Jeg har ikke sett noen dokumentasjon på det, men siden jeg ikke spiser så mye av det allikevel så velger jeg å bruker Hellmans (glass med mørkeblå kork).

Jeg er av den uheldige delen av Atkins'ere som må se litt til kalorier også, - men jeg har enda til gode å ligge forhøy på grunn av majonesen alene !