|
Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?
1) Raske karbo, - det er slike ting som mel, hvitt brød, ris, poteter, pasta ??
Jepp. 
2) Men hva med karbo under trening da? Jeg har lært at man skal f.eks. ta en banan før/etter trening for å fylle opp lagrene igjen. Hvordan skal jeg forholde meg til det å fylle opp energi (karbo) lagrene igjen?
Du skal jo ikke tenke helt lavkarbo, dermed har du masse karbo i kroppen og kan bare fylle på igjen med f.eks. peanøttsmør og banan som det så fint ble nevnt her.
3) Dere snakker om raske karbo, hva er langsomme karbo og kan jeg spise dem?Fullkornsbrød, brun ris, fullkornspasta, bønner, linser og denslags er langsomme karber og kan fint inngå i et normalt kosthold. Bare ikke i enorme mengde.
For å si det enkelt:
Spis protein til alle måltider. ALLE. Tar du deg en frukt som mellommåltid så tar du en neve mandler i tillegg. Eller et egg. Eller cottage cheese.
Spis grønnsaker til alle måltider. Et par cherrytomater er finfint attåt hva som helst.
Er du vant til brødmat på morgenen bytter du bare ut brødet med et enda grovere et. Bak selv, så vet du nøyaktig hva det inneholder. Spis litt mindre brød enn vanlig, men spis mer av pålegget. Og husk, det må være proteinrikt. Kjøtt, fisk, egg, skalldyr. Namnam.
Litt fett trenger du. Gjerne fra fisk, olivenolje, avocado, nøtter.
|