|
Sv: south beach , og litt spm om lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.
Kroppen kan benytte seg av to typer energi-kilder:
Fett eller karbohydrater. Blandingen av disse energikildene er jo en av grunnene til at vi er overvektige.
Hvis du skal kutte ut både karbohydrater og fett - da sitter du igjen med bare proteiner og karbohydrater fra grønnsaker. Overskudd fra protein gjøres om til karbohydrater.
Det er akkurat det samme som et lavfett-kosthold som vi har blitt syke og fete av. Kroppen får ikke drivstoff og går på sparebluss. Når spareblusset slukkes blir vi desperat sul
tne på drivstoff - og siden du ikke har brukt fett som energikilde, blir det karbohydrater kroppen krever. Kjenner godt igjen hvor desperat sulten jeg var etter noe godteri eller pasta, brød osv.
Det er mange måter å få i seg fett på. Mye smør, sæterrømme, egg, ost osv.
Liker du ikke egg & bacon? 
hehe.. ikke så spesiellt gla i egg og bacon nei
skjønner hva du mener.. men må da gåant og ikke spise så innmari mye fett som man skal på ketolyse f.eks.. å heller gå for en generell lavkarbo kosthold.. med fett fra rent kjøtt,sunne oljer og slike ting.. modrat med proteiner og lite karbs? jeg makter bare ikke rømme , majones, fløte, bacon... det er ikke noe jeg kommer til å klare å leve med..
ser for meg heller å gå for en type lavkarbo, med lav GI?
sunt norsk kosthold uten ris,potet,pasta,brød, ikke nå godteri og brus og kunstig søtning.. ...kansje en eller annen knekkebrød til frokost eneste... må jeg virkelig ha så mye fett på lavkarbo for å gå ned? fedon er jo ikke så mye fett eller ikke south beach , folk går vel ned på det også?
må jeg være i ketose for å forbrenne fett foresten?
og en ting til, hvorfor viser ketostixn ketose når jeg ikke spiser så mye fett..? kan man være i ketose fordi om man ikke øser på med fett?

|