|
Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?
Jeg har gått på Nexium i mange år og før det, andre preparater av samme type og har ekstremt effekt av det. Heldigvis. Jeg har imidlertid omtrent ikke symptomer i det hele tatt på lavkarbo, og sist jeg gikk på Atkins kunne jeg faktisk kutte ut nexium helt. Jeg reagerer ikke så mye på fettet i maten men reagerer derimot ekstremt på karbohydrater i form av melprodukter. Det er den store mage-killeren for meg!
Jeg fikk aloe-vera juice kjøpt hos akupunktøren min som liksom skulle være den aller beste og reneste og Gud veit hva... Imidlertid reagerte jeg svæææært negativt på aloevera juicen med enorme magesmerter og syreoppstøt. Det har jeg alltid gjort på aloevera juice, men trodde denne var "bedre". Jeg leste etterpå at veldig mange aloevera juicer inneholder små mengder med acetylsalisylsyre, altså en killer for magesekken. (Samme stoff som blir brukt i Dispril og andre smertestillende tabletter av den typen).
Så ikke alle synes at aloevera juice er så festlig. Bare som info.
Uansett så ønsker jeg deg lykke til, jeg vet hvor forferdelig dårlig livskvaliteten blir når man går å plages hver eneste dag og hvis du har funnet ut at opersjon er best for deg, så synes jeg du skal gå for det. Du kjenner best til din egen situasjon!