Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-08, 12:28   #13
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien
Smile

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Takk for tilbakemelding, kjære Lise og Beate!

Jeg sitter med klump i halsen nå, for det du forteller meg er det jeg har søkt svar på i flere år, og ingen har kunnet gi meg ordentlig svar!

Da forklarer det også at jeg har begynt slite med halsbrann noe så sinnsykkt mye mer siden jeg startet kuren...den siste uka har jeg hatt vondt der hvor magesekken slutter og spiserøret begynner, og Nexium lindrer litt, men ikke nok, har faktisk vært uvel av dette! Det er som du sier at jeg har gradvis blitt verre, og har egentlig helt seriøst vurdert denne operasjonen, selv om jeg er bekymret for at ikke plagene gir seg likevel, og at jeg er redd for å bli konstant oppblåst og gå og prompe hele tiden...Er ikke bekymret for oppkastproblematikken, for jeg kaster sjelden opp når jeg er syk...

...Da har jeg en uke å tenke på, skal inn til fredagen med svar til legen...

Takk for at du ble så engasjert, Beate!

Hehe, klarte ikke å dy meg Det er selvfølgelig alltids en mulighet for at man ikke blir bedre, men da har du ihvertfall gjort det du kan for å bli bedre ikke sant?? Litt luftproblemer må du regne med, men det blir bedre og bedre etterhvert. Uansett de evt.problemer som følger til å begynne med, de vil bli bedre etterhvert. Og det er verdt det fordi det å gå å ha halsbrann og vondt der er ikke noe godt det heller! Til å bli gal av nesten synes jeg...hadde ved siste måling før operasjon 45 % mer innhold av magesyre i spiserøret ved aktivitet, ikke rart jeg ble kvalm da jeg rørte på meg! Men lykke til da, krysser fingrene for deg!

Og du, ikke plag deg selv med dette fettet nå. Vent til etter at du er operert og kommet deg i gjenge igjen Du kan godt leve lavkarbo, men reduser fettet med så mye du klarer uten at du går sulten for det er heller ikke bra når man har slike problemer.

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat