Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-08, 11:52   #10
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien
Smile

Sv: Gastro- øsofageral refluks ... Noen som har det her inne?

Hei. Jeg er selv blitt operert for dette for 15 år siden, var bare 19 år da jeg fikk operasjon med kikhullsmetoden. På den tiden var metoden relativt ny så de visste ikke helt hvordan det ville bli i etterkant. Den første tiden etter operasjonen vil du få problemer med å spise mat med klumper i ol, og derav gå ned i vekt automatisk. Jeg fikk beskjed om å slanke med før operasjonen, men jeg klarte ikke mange kiloene da jeg jo på grunn av syreproblemene spiste for å føle meg bedre. Men etter operasjonen gikk jeg ned 10 kilo på kort tid. Både fordi du selvfølgelig ikke klarer å holde så mye på maten om du ikke spiser bare suppe da, og fordi du ikke får behov for å spise så ofte/mye lenger. Det eneste minuset disse årene er at jeg ikke klarer å kaste opp da jeg ikke har klart å venne til kroppen min dette. For noen vil dette være bare positivt , men for meg betyr det at jeg blir veldig kroppssyk når jeg først blir syk fordi jeg ikke klarer å kaste opp når kroppen mener jeg burde gjøre det. Men det hjelper utrolig mye å bare brekke seg slik at jeg får veltet litt om på mageinnholdet

Uansett, jeg vil anbefale deg å gå for denne operasjonen! Jeg kan nesten garantere deg at du ikke vil bli kvitt syreproblemene dine ved å bare gå ned i vekt. Kanskje du vil bli bedre, men etterhvert vil du sannsynligvis som jeg bare bli verre og kroppen kreve bare sterkere medisiner fordi de slutter å virke etter en stund. Jeg gikk på medisiner man egentlig skal ha bare i noen få måneder av gangen i minst 2 år forut for operasjonen. Og til slutt virket ikke disse lenger heller!! Så kom deg i vei
Du vil få et "gratis" vekttap i tiden etter operasjonen, og kan starte med ketolyse når du klarer å spise normalt igjen. Klart det merkes at man har gjennomgått en operasjon, og da spesielt i mageområdet. Men tro meg, det er absolutt verdt det! Og bare sånn at det er sagt: jeg er ikke av den typen som velger letteste vei ut av ting. Tabletter er ikke løsningen på alt og heller ikke operasjon, men noen ganger må det til for å få et bedre liv.....

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat