Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-08, 10:04   #3
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lage omelett i ovnen ikke i panna?

Jeg har oppi det jeg har i kjøleskapet. Som regel sopp i skiver, løk i halvringer, presset eller hakket hvitløk, paprikabiter, og hvitost i terninger. Steker ikke grønnsakene først, det trengs ikke!
Jeg pisker feks. 8 egg + helmelk eller fløte i en stor bolle. Så har jeg oppi gressløk, salt, pepper og hvitløkspulver. Så tilsetter jeg alle grønnsakene og rører godt. Smører en liten langpanne/ildfast form og heller alt oppi og setter i ovnen på 200 grader i ca. 40 minutter. Jeg liker den veldig godt stekt da, du kan gjerne steke den kortere. Siden jeg ikke har ost over, kan den steke lenger.

Oste-terninger er fantastisk i omeletten, de halvsmelter inni der og man får deilige tykke halvsmeltede ostebiter i munnen. Mmmm.

Edit: glemte skinke, det har jeg som regel oppi. Bogskinke, påskeskinke, skinkepålegg etc. Det man liker. Kylling er også godt, eller pølse i biter.