Tråd: Proteiner?
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-08, 00:43   #1
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien
Smile

Proteiner?

Hei. Har flere ganger prøvd å få svar på dette, men egentlig ikke blitt noe klokerere så nå prøver jeg på nytt med en egen tråd
Etter å ha vært medlem på lavkarbo i snart 3 måneder nå så ser jeg at det blir skrevet litt forskjellig i forhold til hvor mye proteiner man til daglig kan spise. Noen plasser står det 1 gram pr. kg kroppsvekt, mens andre steder står det at de som lever lavkarbo skal ha 1 1/2 gram pr. kg kroppsvekt. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg litt om dette. Det sies også at for mye protein kan føre til at kroppen omdanner dette til karbohydrater. Men hva er for mye?

I mitt tilfelle da så veier jeg ca. 79 kg. Skulle jeg leve etter prinsippet om 1 gram pr. kg så vil det si at jeg skal ha 79 gram proteiner pr. dag. Men jeg har ikke nubbsjans til å klare å få til dette uten at jeg blir gående sulten! Hva skal jeg gjøre da??? Spiser vanligvis rundt 110-120 gram proteiner for dagen. Vil det da si at dette er for mye slik at de ekstra proteinene omdannes til karbohydrater slik at jeg spiser mer karbo enn jeg tror??

Håper noen med peiling kan svare meg, og det er jo mange her inne som har levd lavkarbo veldig lenge da som jeg regner med har en del peiling på dette med proteiner

På forhånd takk for svar!!

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat