|
Sv: Paprika er i gang igjen!
Jeg sitter her og er rett og slett litt pussa. Vi har hatt gjester i kveld, og det ble servert indisk mat:
Til fire personer
5 kyllingfileter, deler hver filet i tre
2 bokser hakka tomater
En del revet ost, vet ikke mengde, men jeg rev en god, og da mener jeg god, del
Bacon
Sopp
Purre
Løk
1 boks seterrømme
1 glass tikka masala pasta (selges på meny, på coop på Finnøy og andre velassorterte matforetninger)
Klipp opp baconet til passe biter, hakk sopp, purre og løk. Hiv det hele over i en ildfast form - litt stor for denne porsjonen - hiv oppi osten, de hakka tomatene og rømmen. Blande, blande litt. Ta passelig mengde tikka pasta og rør det inn i det hele, jo mer pasta jo sterkere blir retten. Til slutt hiver du oppi kyllingen og blander til slik at kyllingen er dekket av resten.
Jeg setter den alltid inn i kald ovn og setter ovnen på 250 grader. Da er det ferdig etter ca 40 - 45 minutter. Det kommer litt an på hvilken ovn du har. Når du synes det virker ferdig, tar du det ut og sjekker en filet.
Denne maten er bare aldeles utrolig døg, og utrolig lett og lage! Serverte basmatiris og naanbrød til dem som ikke følger lavkarbo.
Det ble en heidundrenes suksess. Vi serverte vin til maten, men jeg drakk like gjerne vodka med cola light siden det er minst karbo i det, Skravla gikk i ett. Dette var en veldig hyggelig kveld.
Nu skal jeg ta kvelden. Regner med en liten hodepine i morgen...

Paprika, mamma til to
|