Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-08, 15:58   #4
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening, konkurranse og ketose?

Dersom du har vært sjuk en stund, ville jeg brukt litt tid på å bygge opp kroppen igjen med tanke på hvilke belastninger du påfører kroppen under ritt. Ta en måned med rolige økter, kanskje en intervall-økt pr uke, for å på den måten unngå å gå på en smell tidlig i sessongen. Lurer fortsatt litt på den intervall-økta du nevner, hvordan gjennomfører dere den? Er det full gass i 1,5-2 timer?

Jeg la om til lavkarbo i oktober i fjort og har så langt bare konkurert på ski. Dette har fungert veldig bra. Brukte ett par uker på å venne kroppen til det nye kostholdet og trente derfor ganske rolig i begynnelsen, men dette gikk seg veldig fort til og jeg kunne trene som normalt etter en måneds tid. Ritt-sessongen for min del starter i midten av mai.

I og med at du har syklet tidligere også, regner jeg med at grunnformen er på plass? Uansett, med 10 kg for mye og sykdom i kroppen er mitt råd å skynde deg langsomt. Det viktigste for deg bør være å klare å legge om kosten, samtidig som du gradvis bygger opp formen og klarer og holde deg frisk.