Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-05, 20:31   #17
Albertine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av smosje

Oi, stakkars!
Jeg har kontiuerlig tilgang til billige poser usaltede peanøtter ristet uten olje

Men et annet alternativ er også bra, forresten:

En rute mørk sjokolade (den over 70% ja ) med en teskje peanøttsmør oppå (den som bare innelholder peanøtter, olje og salt, ja - ikke noe dextrose e.l. )
Det holder i massevis - en rute kan spises i fire biter og varer lenge
Smaker nester litt som Reese buttercups eller noe. Godt, ja!

Morsom du...

Vi har to butikker som selger matvarer her. Den ene heter SPAR, og det gjør jammen meg den andre også. MEGET snevert matvareutvalg, med andre ord. Jeg får ikke tak i usaltede peanøtter eller peanøttsmør uten sukker. Jeg får ikke tak i Heistad sin deilige gele, ei heller pumpernickel, brødet som gjør at jeg overlever en uke på Atkins. Jeg får ikke en gang tak i frisk brokkoli når jeg vil ha det! Jeg er heldig hvis jeg finner to salathoder uten feil på mandager. (Mandager er leveringsdag på frukt og grønt. Jeg tar det jeg finner på mandag, og må klare meg til neste mandag med det. Hvis ikke hurtigruta er forsinket eller innstilt eller har bestemt seg for å ligge til kai lenger sør fordi det blåser mer enn frisk bris.Da må jeg vente enda lenger.)

Noen ganger blir jeg helt matt ved tanken på at det går an å overleve her, sånn generelt. Det er i allefall umulig å opprettholde Atkins eller Lindberg, det er sikkert.

Så tenk litt på meg, neste gang du står foran en bugnende grønnsakdisk og lurer på om du skal velge romano eller hjertesalat....

Svar med sitat