|
Sv: Stopp i vektnedgangen
Hei!
Platåer er ikke uvanlig, og om du er vant til en kalori, og kanskje lavfettankegang (og kanskje dietter) så har du satt kroppen din på en prøvelse. Det er individuelt når platåene kommer og hvor lenge de varer, men de kommer! Det er det ferreste forunt å slippe platåer. Du stabiliserer hormoner, du bytter fra karbohydrat/blandingsforbrenning til fettforbrenning, og det skjer i det hele tatt mye i kroppen din, og den trenger gjerne å "tenke seg litt om", som vi sier her inne.
Om jeg skal gi deg noen råd, så vil jeg først har få sagt at jeg synes du har vært flink! Det er ikke alltid like lett å følge, ei heller å gi råd til noen som spiser etter egenkomponerte prinsipper, så hva med å ta en tur til biblioteket og se etter litt litteratue? Både "Bedre uten brød" "Fedons metode" og "Ketolysekuren" er tilgjengelig på biblioteket mitt i hvert fall, du gjør det enklere for deg selv om du har en klar oppskrift å følge, og det er alltid noen på samme diett her på forumet som du kan dele erfaringer med.
Så for å kommentere maten din. Spiser du deg mett? ALtså behagelig mett? Det er viktig! Om du spiser for mye så brenner ikke kroppen din annet enn fettet fra maten. Om du spiser for lite setter den på spareblusset.
Kullsyreholdig vann har lite nytte for kroppen, og den er ikke i stand til å ta det opp som vanlig vann. Drikk så mye vanlig vann som du klarer! En ketogen diett krever mye vann, kroppen blir som en badstu, og forbrenningen er dyrebar, så drikk så mye vann du kan!
Når det gjelder ting som kan stoppe opp vektnedgangen så er klassikerne: Koffeinholdige drikker, kunstig søtning, og for en del så kan også meieriprodukter (bortsett fra meierismør) stoppe opp vektnedgangen.
Håper du får noe nytte av svarene mine! Masse lykke til! 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|