Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-08, 16:03   #13
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Påske, nedtrapping på karbs og sånt!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Høres ut som om du er i ketose ja!
Drikk så mye vann som du overhodet orker, ta deg noen gåturer i det friske været, tygg på litt persille (for ånden, altfor mange pastiller har kjipe kunstige søtninger som trigger søtsug og gir masse luft i magen). For de aller fleste går dette over etter noen dager, for noen tar det opp til en uke eller to. Det som skjer med kroppen din er at den går over fra blandingsforbrenning/karbohydraforbrenning til fettforbrenning. Det er en hard prosess for kroppen, og den vil også kvitte seg med avfallsstoffer. Hold linja ut! Du kommer til å være deg selv takknemlig!

Det finnes mange gode brøderstatninger her, du kan søke på lollypopbrød og lavkarbolapper. Jeg savner ikke brød en dag!

Hvis jeg er i ketose nå, så kan jeg jo bare fortsette å spise sånn som jeg gjør nå til over påskeferien.. var da jeg _egentlig_ skulle begynne med ketolysekuren Påska skulle jo egentlig bare være en nedtrappingsperiode, sånn for å slippe å bli dårlig sånn som sist jeg prøvde meg på lavkarbo.. er jeg i ketose nå, kan jeg ikke si det funka sånn som jeg hadde tenkt, hehe

Brødet for meg er bare en midlertidig greie, mens jeg øver meg på egg Aldri vært glad i frokost, så har en skive brød ved siden av sånn mest for psykens del tror jeg! Når det kommer til pastiller, så går det litt av dem, men kutter de ut hvis jeg merker no til søtsug eller luft i magen, men har aldri fått det før? Tror ikke jeg har den reaksjonen på søtstoffer egentlig, får ikke søtsug av lightbrus heller.. tvert imot, det tilfredstiller søtsuget jeg måtte ha før jeg tar meg et glass
Tenker jeg går til sentrum en tur (det er et stykke herfra), så kan jeg jo plukke med meg persille på tilbaketuren.. flott tips forresten, takk skal du ha!

Siden jeg likevel har en tråd.. Nå tar jeg multivitaminpakken til Møllers, som er en multivitaminpille og en med omega3 hver dag.. Når jeg begynner på ketolysekuren, bør jeg fortsatt kjøpe de tilskuddene som ligger på sida?

Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat