|
Sv: Hva skjer om jeg skeier ut litt i påsken?
Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.
Hva er det med folk? Identifiserer man seg gjennom spiselige ting? Jeg blir helt ærlig litt matt av sånt noe.
En ting jeg aldri glemmer er tanta mi som inviterte til stor familiemiddag med kalvemedaljong, hvorpå pappa opplyste henne i god tid om at jeg ikke spiste kjøtt, så hun burde lage litt ekstra grønnsaker, allikevel ble hun høylytt fornærmet da jeg ikke skulle ha kjøtt under middagen, og gjorde narr av meg hele kvelden. Julen samme år fikk jeg "hundre måter å tilberede kjøttdeig på" i julegave. Jeg er ikke så veldig begeistra for den tanta for å være ærlig.
Hva er det som driver slike mennesker? Hva? Jeg skjønner det ikke? Hvor er de sosiale antennene? Herregud! Jeg husker da en og annen lignende ting fra mine 6 år som veggis. Fikk bla. høre at jeg "spiste opp maten til dyra" og at jeg var grusom som ikke tenkte på de "stakkars plantene som de måtte drepe for min skyld". Ment i fullt alvor. 
Opprinnelig lagt inn av Humle, her.
Men hvis det virkelig går ann å spise det afrodite brødet fra Rema skal nå dette gå fint 
Nja, det inneholder endel karber. 5-6 karber per skive tror jeg. Men det er jo bedre enn å spise kneipp feks, og du ødelegger jo ikke ALT så lenge du begrenser deg. Faren for mange er jo at de ramler totalt utpå og gafler innpå med loff, brus, snop osv når de første skal kose seg biiittelitt.
Men hvordan er frokostene hos svigersene dine da? Når jeg er på hytteturer og overnattingsbesøk pleier frokostbordene å være ganske "koldtbord-aktige", og da er det jo bare å forsyne seg med feks. egg/eggerøre, bacon, ost, skinke, fisk osv. Knekkebrød kan du jo feks. ta ETT av og lesse på med pålegg, samme med lavkarbobrød eller Lindbergbrød. EN skive, men 400 tonn pålegg på.