Jeg tror jeg ville holdt meg unna bacongullet så mye som mulig...
Føler at det er endel som tenker at bacongull, Atkins-barer, maltitol-sjokolade etc bare er å hive i seg fordi det inneholder lite karber... Dette er ikke riktig. De er løsninger av og til, en sjelden gang altså, for å unne seg noe godt som er 'bedre' enn vanlig potetgull, kaker, sjokolade etc.
Bacongull har masse salt, og det inneholder glutamat. Salt binder som kjent vann og hidrer vekttap. Maltitol er en historie for seg, men glad for det blir kroppen i allefall ikke...
Atkinsbarer burde bli sett på som sjokolade, ikke som noe man kan hive i seg i tide og utide. Man vil som regel hindre vektnedgang i større eller mindre grad ved å spise slike produkter....
Er det lørdagskvelden som er værst, prøv heller å spis litt nøtter, litt ostebiter o.l.
Er du på besøk kan du enten ta med deg noe selv (om det er sosialt passende), eller så kan du rett og slett si nei takk!
Ingen kan tvinge en til å spise noe en ikke vil, vel!? 
Det er heller ikke nødvendig å si om man følger lavkarbo om man ikke har lyst tildet, det holder med å si 'jeg prøver å passe vekten', 'jeg har begynt å spise litt sunnere i det siste', 'jeg har ikke egentlig lyst på akkurat nå', 'ja, takk - jeg smaker sikkert litt senere' eller hva som måtte passe. Men egentlig er man ikke forpliktet til å forklare seg i det hele tatt! Det er da naturlig å ikke vill ha snop og potetgull hele tiden, vel?