|
Ny her og litt forvirret. (tror jeg *S*)
Heisann alle sammen. Jeg er som dere sikkert skjønner helt ny på forumet. Er mann med betydelig overvekt. Slitt med det helt fra jeg var en liten guttunge (liten som i alder altså) og til nå når jeg har blitt en stor guttunge på nesten førti. Er 179 og veier nå hele hundreogførtikilo.
Vekten har gradvis krøpet oppover fra ca 110 for ti års tid siden til dagens matchvekt. Jeg synes sport er best på tv (særlig når vi vinner) og har dyttet i meg masse grandiosa, brødmat osv. Altså ikke det beste sammensetningen når man tenker lavkarbo i allefall.
Etter en kort introduksjon er det vel på tide med noen spørsmål vel. (siden dette er i spørsmål og svar forumet) Jeg har lest boka til Skaldeman. Da jeg hørte om han på p4. Boken virket jo som rene åpenbaringen. Så jeg tråkket i gang for to dager siden. For jeg trodde jeg hadde skjønt det jeg… Så jeg har spist ca 3000 kcal. Egg og bacon, et beger rømme hver dag. Masse feta ost. Og kylling fillet og indrefilet av svin. Første dag klarte jeg å få et forholds tall på over ca 1 mens i dag var jeg nede i bare 0,74 og det enda jeg spiste ett beger med seterømme i dag. Det er jammen vanskelig å få i seg nok fett. Da det er så lett å få i seg mer proteiner enn fett. Karbo inntaket har vært på rundt 6. Ikke grønsaker, kaffe, te. Så jeg har vært meget flink trodde jeg. Dog litt bekymret av bare å havne på forhånds tall på 0,74 (56% proteiner og 42 med fett) Men, stort sett veldig fornøyd med meg selv. Ikke savnet brød eller pepsi max eller noe.
Nå trodde dere at jeg hadde glemt spørsmålet kanskje.. neida.. Spørsmålene dukket opp i natt når jeg begynte å lese her på forumet. Det virket som om det var få som holdt på med Skaldemann. (få innlegg i nyere tid) Men, desto mer aktivitet på ketolyse forumet. Så jeg leste litt der.. og til min store forskrekkelse så virket det ganske så annerledes enn skaldemann.
To ting jeg bet meg merke i.. Leste at man måtte ha mellom 15 og 20 karber om dagen helst fra grønnsaker. Sånn jeg har lest og tolket Skaldemann så var det jo bra med lite karber. Har jeg lest og tolket feil. Eller vil dere anbefale hele 20 karber i døgnet? Og så over til spørsmål to. Få i seg nok fett. Vil man gå ned i vekt selv om man havner på bare 42 % fett. Det er jo så mye proteiner i kjøtt. Som regel mer enn fett. Så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til dette jeg. Enda jeg bruker masse seter rømme og smør til matlagingen. Tar gjerne i mot praktiske tips i den forbindelse også. Og hvis man må kutte ut ost og rømme som jeg har sett att noen må. Hvordan kan de klare å nå målet om 75% fett og alikevell klare å spise nok til å ikke bli sulten?
Uffameg.. dette ble langt og brutalt. Håper noen tar seg tid til å dele med sine praktsikte kunnskaper.
|