Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-08, 17:43   #21
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Tviler ikke på at du har rett i det du skriver her, men det er jo et stykke fra "ikke noe praktisk problem" til å være sunt.

Jeg holder meg i alle fall unna soyaprodukter.

-

Hei
Med risiko for en lang diskusjon: mener du alle mennesker i Kina, Thailand, Japan etc lever usunt? de spiser masse soyaprodukter.
Ikke har de beinskjørhet og mye mindre hjerte og karsykdom og mye mindre fedme (men de kommer etter siden de har overtatt en del av våre vaner med raffinert mat)

Problemet med å "henge ut" en slags mat er at man ikke kan se den uten for sammenhengen med annen mat man spiser.

Te er kreftfremkallende. Jo det viser tester hvor man har dyrket bakterier i teholdig og tefritt miljø. De i "Te-miljøet" muterte mer. Og noen har tatt det til inntekt for at te kan medføre mutasjoner og mutasjoner kan medføre kreft.
Ingen forsøk med mennesker eller observasjonelle studier har kunnet bekrefte dette. Slik tulleforskning havner dessverre ofte på forsidene i tabloidpressen med oppslag om at nå er dette eller hint sunt eller usunt.

Vi har nok best helse og leveutsikter hvis vi holder os til naturlig mat laget av naturlige ( gjerne økologiske) råvarer uten masse raffinering og "ihjelsteking"

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat