Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-08, 08:00   #9
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Hei
IKKE vær redd. Er man i ketose gjelder ikke dette i det hele tatt.
Er man på Fedon eller generell lavkarbo er det LITT om det. Men dette er dyreforsøk som ikke kan overføres direkte til mennesker.
At det er forskjell på protein er ikke nytt. At fisk og soyaprotein er sunt vet vi jo alle her - også uten doktorgrad.

Når man i et generellt lavkarbokosthold spiser mye protein må man huske at 25% av energien i proteinet går med til å nedbryte og fordøye proteinet (gratis kalorier) Overskudet blir i leveren nedbrutt til avfallsstoffer og hver aminosyre frigir et glukosemolekyle som er kjernen i alle aminosyrer. Dette skjer så gradvis at det har lite eller ingen effekt på blodsukkeret og dermed insulinfrijøringen fra bukspyttkjertelen - og dermed i liten grad bidrar til vektøkning.

I min neste bok "Etter slankekuren" som kommer om en månedstid, anbefaler jeg lyst kjøtt og fisk som proteinkilder og litt mindre røtt kjøtt
det er ikke tilfeldig, men heller ikke en nrevolusjonerende nyhet.

Hvis dere vil redusere mengden av protein, hva vil dere da øke på ?
karbohydrat? eller fett???

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat