|
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Jeg syntes det var enklere på fase 1, for da trengte jeg liksom ikke å tenke på mat engang! Nå har jeg gått i fase 2 noen uker, og i samråd med legen har jeg ikke tenkt å gå over i fase 3 og ut av ketosen...
Kan selvfølgelig spise to vanlige måltider per dag, om jeg vil, men ikke ting som får meg ut av ketose - det ser jeg ingen vits i.
Ja det er nok det med kcaloriene som gjør det. Egentlig tror jeg ikke på hele kcal-regninga, fordi jeg tror mer på sammensetninga av maten, altså at sålenge man holder seg unna karber skal det ikke ha noe å si.
Men ED er jo en sånn slags "mellom barken og veden diett" - de sier det er lavkarbo som er poenget, men samtidig er det lite kcal... vi har jo diskutert dette tidligere - det er noe som ikke stemmer der. Men, men.
Distrea - jeg klarer fint en hel sånn pose omtrent!!! Jeg tror jeg har ekstremt stor tåleevne for både chipsting og sjokolade. Har alltid vært sånn. Kan spise utrolig mye dritt før jeg blir dårlig av det...
Men jeg prøver jo å begrense meg... hvis jeg tenker på at det faktisk er stekt bacon jeg spiser, så kan det bli litt kvalmende... :-)
Må bare se noe nedgang snart, hvis ikke er det så vanskelig å holde motivasjonen oppe.
|