Jeg er avhengig av noe å legge pålegg på siden frokosten inntas i bilen på vei til jobb..... Har eksprimentert endel med brødoppskrifter, har blandt annet laget et knekkebrød som jeg er veldig fornøyd med. Dog savnet jeg et litt mykere brød og har slumpet meg til en oppskrift som virkelig er slik jeg ønsker meg "Liksomklibrød" 100 gram kruskakli/hvetekli (20 gr karb) 100 gram knuste linfrø (jeg knuser mine med stavmikser) (0 gr karb) 30 gram mandler (2,1 gr karb) 20 gram sesamfrø (1 gr karb) 10 gram salatkrydder (boks fra Black Boy, det er utrolig godt i brød) (2,4 gr karb) (knuser mandler, sesam og krydder sammen med stavmikseren) Litt seltin (2-3 ts kanskje??) 2 ts bakepulver (2 gr karb) 4-5 egg (1 gr karb) 1 bx cottage cheese (4,5 gr karb) (Egg og CC kjøres til en klumpefri masse med stavmikser) Gjør ferdig alt det tørre først og har det opp i en bakebolle. Heller oppi egg og cc blandingen (og eventuelt bittelitt vann dersom deigen blir alt for tørr) Smører en stor brødform veldig godt, har deigen (tannkremaktig konsistens) i formen, lager noen snitt på toppen og inn i ovnen. Steker på 190 grader i ca 1 1/2 time. Tar ut brødet, lar det avkjøle litt før jeg skjærer det i tynne skiver som jeg tørker i stekovnen ved 75 grader i ca 1 time (med døren på gløtt) Da blir skivene tørre utenpå med myk og fin kjerne. Utrolig fin konsistens...... ....og de smaker som et godt grovbrød synes jeg... Har regnet ut karbohydrater og om jeg ikke har regnet feil så er det ca 1 karb. pr brødskive. (fikk 32 skiver av brødet og det inneholder 33 karb. så veldig nære 1 karb pr skive i alle fall ) Håper dette er noe flere av dere kan like