Det er helt vanlig å stå stille, evt. gå opp i vekt etter en kort periode med lavkarbo kosthold. Kroppen din er ikke vant til det. Den tror du "sulter". Første uka mister du mye vann, og 5 kilo pr uke er uansett ikke realistisk å vente seg. Når kroppen din tror du sulter, sparer den på det den kan, nemlig vannet. De holder vannet til den er sikker på at den får mat nok, og så slipper den det igjen. Jeg gikk opp nesten 2 kg i løpet av et døgn etter å ha drukket rødvin. Dagen etter var kiloene vekke igjen.
Det kan være andre ting også, - hvor du er i syklusen, - eggløsning, uka før mens etc.
Du har ikke spist noe som skulle tilsi at du legger på deg så mye. For å lege på deg 1 lb/0.5 kg fett på en uke, har jeg lest et sted at du må spise 3500 kalorier pr dag. Og det har du garantert ikke gjort. Kan ikke finne noe feil i menyen din, utenom at jeg tror mais har ganske høy GI og har iallefall en del karber. Kikerter er jeg litt usikker på, men siden du er "Lindberg'er" tror jeg det er OK. Her får Lindberg spesialistene komme med råd !
Fortsett som du gjør og ikke gå på vekta før mandag ! Det skaper bare unødvendig frustrasjon !
Og å gi seg nå, bare for et par kilo, - det ville være utrolig dumt gjort ! Og DUM, det er du IKKE !!